W czasach dynamicznych zmian zachodzących na rynkach światowych jesteśmy bardziej skłonni inwestować w dobra luksusowe i ponadczasowe. Są unikatowe, co więc oczywiste, niedostępne dla każdego. Ich niepowtarzalność sprawia, że stają się wyznacznikiem statusu społecznego, dowodzą powodzenia w życiu biznesowym i zamożności, a przy okazji zwyczajnie cieszą oko. To jaki model, kształt, kolor i funkcje dostępne w zegarku dobierzemy, zależne jest od naszej osobowości i nastroju, jaki mamy w danym dniu. Zegarek jest także dopełnieniem biżuterii noszonej do danej kreacji. A czasem staje się po prostu jedyną biżuterią, na jaką mamy ochotę.
Zegarki premium z brylantami, ekskluzywny prezent
Szukając dóbr luksusowych z myślą o prezencie dla kobiet, oczywistym wyborem wydają się diamenty. Tyle że w zbiorowej wyobraźni, wypracowanej przez hollywoodzkie kino, o pierścionku zaręczynowym z brylantem marzy prawie każda kobieta, która zdecydowała się związać z drugą osobą. Jednak tak jak nie każdy diament stanie się brylantem, bo do tego, by powstał brylant, niezbędne są starania i umiejętności mistrzów jubilerskich, tak nie każda biżuteria z tym kamieniem będzie synonimem luksusu. Siłą zegarków premium jest nie tylko to, że będąc luksusowymi, stają się lokatą kapitału. Odpowiednio dobrana do użytkownika marka i jej produkty są znakiem rozpoznawczym osoby. A w gronie postaci o podobnie wysokim statusie o tę indywidualizację przecież chodzi nade wszystko, bo lubimy czuć się wyjątkowo.
Szwajcarskie zegarki Happy Sport firmy Chopard – wyraz styli i osobowości
Luksusowe zegarki damskie firmy Chopard w pełni pozwalają na wyrażanie siebie. Precyzyjny mechanizm kwarcowy, automatyczny czy wskazujący na fazy księżyca chroni koperta zamykana szafirowym szkiełkiem. Szafirowe szkło jest szkłem najtwardszym, które zarysować można jedynie…diamentem. Zegarki charakteryzują się tarczami wysadzanymi brylantami lub takimi, po których brylanty swobodnie pływają pod szafirowymi szkiełkami o wysokiej przejrzystości. Kamienie szlachetne umieszczone pod szkiełkiem dowolnie zmieniają położenie, przemieszczając się po powierzchni koperty zegarka w rytm ruchów dłoni właścicielki. W 1976 roku Chopard wprowadził na rynek dóbr luksusowych linię zegarków Happy Diamonds, w 1993 roku dodając model Happy Sport. Były to pierwsze zegarki łączące diamenty z kopertą ze stali nierdzewnej. W najnowszej kolekcji Happy Sport koperta może być wykonana ze stali szlachetnej, 18-karatowego różowego złota, 18-karatowego białego złota lub kombinacji tych materiałów. Różny też może być też rozmiar koperty od 25 mm – 39 mm. Kolekcja Happy Sport dzieli się na kilka podkolekcji, takich jak Happy Sport Oval z kopertą owalną w miejsce okrągłej, Happy Sport Joaillerie, w której obok diamentów główną rolę odgrywają rubiny, szafiry czy szmaragdy, Happy Sport Complications wskazujące fazy księżyca czy artystyczne z dużą liczbą kolorowych detali Happy Sport Métiers d’Art. Jest także seria Happy Ocean, która jest zarówno gustowna, jak i sportowa, sprawdzi się i podczas eleganckiej kolacji i uprawiania sportów wodnych, ponieważ zegarek charakteryzuje się wodoodpornością na głębokości 300 m. Do mocowania zegarków z linii Happy Sport wykorzystuje się eleganckie paski skórzane lub bransoletki ze stali.
Zegarki jako inwestycja w styl i radość życia
W kampanii reklamowej luksusowych zegarków Happy Sport firmy Chopard pojawia się odniesienie do celebrowania Joie de Vivre – radości życia – oraz stwierdzenie, że „diamonds are happier when they are free”. Dopełnieniem tego obrazu lekkości i swobody jest wizerunek Julii Roberts, która prezentuje zegarki linii Happy Sport. Ubrana niezobowiązująco po prostu w czarne spodnie i białą koszulę aktorka tańczy w rytm żywej muzyki, uśmiechając się od ucha do ucha, rytmicznie zarzucając niesfornymi kosmykami włosów. Kolekcja zegarków Happy Sport kojarzyć się ma więc nie tylko z niewątpliwie luksusowym życiem, lecz i pozwalającym na odkrywanie własnego stylu. Takiego, którego nikt nam nie narzuca, nie zamyka w ściśle określonych ramach, lecz jest fascynującą drogą poszukiwania siebie. Sztuką, w której główną rolę odgrywa kobieta. Udział Julii Roberts w reklamie szwajcarskich zegarków Chopards Happy Sport pozwala na snucie opowieści nie tyle o produkcie, luksusowym, ponadczasowym i pożądanym, ile o tym, w jaki sposób żyje kobieta spełniona w życiu zawodowym i osobistym. Inwestycja w dobra luksusowe nie jest więc obecnie oznaką snobizmu, lecz stylem życia dla wielu osób, których wizerunek niekoniecznie kojarzymy z niedostępnością, lecz mierzymy miarą sukcesu.